Igazságügyi műszaki szakértői munkákat végzünk, legtöbbször biztosítási káreseményekkel
kapcsolatosan.
A biztosítók többször próbálnak kibújni a kártérítés kötelezettsége alól. Ez lehet akár egy
járműben okozott kár, akár egy totálkározás után időben ki nem fizetett kártérítést. Ez azoknál az
ügyfeleknél sikeresen is végződik, akik nem veszik a fáradtságot, hogy kiálljanak az igazuk mellett.
Ehhez végig kell járniuk az utat, ami még a bíróságig is elvezethet, hogy bebizonyítsák, hogy
igen is jár nekik a kártérítés. Mi ebben nyújtunk segítséget ügyfeleinknek, minden peres és vitatott
ügyben rendelkezésre állunk.
A biztosítónak mindenre megszabott ideje van, például a kárösszeg rendezésére is.
Lehet tárgyi sérülés, személyi sérülés, vagy akár halálos baleset is, ahol már hatalmas összegek
(pl. életjárandóság) forognak kockán.
Tapasztalat szerint a járművek sérüléseit még viszonylag könnyebben le lehet bonyolítani, a
komolyabb eseteknél viszont érdemes szakemberhez fordulni. Nem szabad kockáztatni. Ezek nem gyors
lefolyású ügyek, általában akár több évet is igénybe vehet egy komolyabb, maradandó sérüléssel járó
baleset.
Műszaki szakértői ügyekben állunk az ügyfeleink rendelkezésére. A gépjárművekben okozott
károk megítélésének a valódiságát megvizsgáljuk és alátámasszuk.
Alulértékelt kár esetén megvizsgáljuk, hogy mennyire valós és mennyire nem. Ha ez alulmarad a
kárösszegnek, akkor a vizsgálat alapján szoktunk levelezni a biztosítóval. Akár még bíróságra is
elmegyünk.
Biztosítók többször próbálnak a kártérítés kötelezettsége alól kibújni.
Műszaki szakvélemény egy jogi szakértői dokumentum. Ezeket a jogi szakvéleményezéseket képesített
műszaki szakértő, vagy igazságügyi műszaki szakértő tudja kiállítani.
Valahol javíttatott egy autót és úgy gondolja, hogy átverték:
Használt autót vásárolt és úgy gondolja, hogy átverték:
Sajnos az autókereskedéshez nem mehet mindenki szerelőkkel, fényezőkkel, felszerelt csapattal.
Ezért amit legalább érdemes ellenőrizni a BM rendszerében már jó ideje szerepelnek a kilométer
adatok.
Valamint egy külföldről behozott autót is érdemes megnézetni egy külföldi szerviz szoftver
rendszerében.
Minden olyan dolog, amiben úgy érzi egy ember, hogy jogi védelemre szorul.
A javítóipar problémás ügyei általában először a békéltető testülethez kerülnek.
Ha ott nem tudják rendezni az ügyet, akkor bíróságon folytatódik. Ezekre a helyekre mindig
behívnak műszaki szakértőt. Ebben tudunk mi segíteni.
Biztosítási ügyek során gyakran előfordul, hogy a balesetkor keletkezett kár jóval nagyobb, mint
amit a biztosító hajlandó kifizetni.
A biztosító olykor kihasználja, hogy a legtöbb ügyfél tájékozatlan ezen a téren. Mérgelődik, inkább
benyeli a kár egy részét, és nem kér jogi vagy szakmai segítséget.
Rengeteg példa van arra, hogy a biztosító teljesen eláll, és nem akarja kifizetni a kárt. Az
ügyfélnek viszont nincs pénze, vagy nem akarja a javítási összeget megfinanszírozni.
Ilyenkor történik, hogy valakinek fel kell vennie a kapcsolatot a biztosítóval és el kell kezdenie
az ügyek intézését.
Mi ebben is tudunk segíteni ügyfeleinknek. Egy műszaki szakértői véleménnyel, jogszabályokkal
alátámasztva megírt levél után a biztosító már gyakran az első levélváltás után megváltoztatja
álláspontját, és rendezi a kárt a valós kárösszegen.
Az Eurotax program alapján pontosan meghatározható a jármű kárkori értéke. Pontosan meg lehet
adni a jármű adatait, a gumik méretétől kezdve az extra fényezésig. Ezután a program kalkulál egy
eladási és vételi árat a járműre.
A baleseti károkból kifolyólag kell megválasztani, hogy vételi vagy eladási árral számol a
biztosító.
Egy totálkáros jármű esetén például a biztosító kizárólag vételi árral számolhat, nem pedig eladási
árral.
A vételi és eladási ár között akár 20% különbség is lehet. Az eladási ár a jármű sérülésmentes
állapotára vonatkozik.
Sajnos rengeteg a hiteles autó, sok esetben a biztosítók kihasználják, hogy az ügyfél még
tetemes összegű hitellel rendelkezik.
Ebben az esetben a jármű nem rendelkezik törzskönyvvel, így a jármű tulajdonosa kénytelen javítási
engedélyt kikérni a hitelezőjétől.
A hitelező felmondhatja azonnali hatállyal a hitelszerződést, ha a jármű totálkáros lett.
Ilyen veszélynek azok a járműtulajdonosok vannak kitéve, akik hosszú idejű, akár tíz év futamidejű
hitelt vettek fel az új járművükre, és a baleset pillanatában járművük kárkori értéke már kisebb,
mint a fennmaradt hitel összege.
A biztosító könnyen visszaélhet ezen ügyfelek helyzetével, mivel egy totálkározás esetén nem tudják
visszafizetni a hitelüket, így inkább elfogadják a felajánlott javítási összeget.
Jogalap vitatása is gyakori eset. Nem ebből a káreseményből történt, nem pontosan így történt
a kár, stb. CASCO esetén a biztosítóknak a legjobb kapaszkodási pontja az ügyfél kárenyhítési
kötelezettségére való hivatkozás. Ezért nagyon vigyázni kell, mit írnak le az ügyfelek a
kárbejelentő lapra. Nagyon sok ember vizsgálja, és keres támadási pontokat, ami alapján megpróbálják
a kérelem jogalapját megtámadni.
A biztosító olykor kihasználja, hogy a legtöbb ügyfél tájékozatlan ezen a téren.
Biztosítónak ugyanis kötelessége a kár előtti helyzetet helyreállítani.
Ha szükséges, ezek miatt érdemes akár bíróság ügymenetig is elmenni. Ebben is tudunk szakmailag
és jogilag segíteni.
Egy műszaki szakértői véleménnyel, jogszabályokkal alátámasztva megírt levél után a biztosító már gyakran az első levélváltás után megváltoztatja álláspontját, és rendezi a kárt a valós kárösszegen.