Autószerelés

Az autószerelés főként a gyorsszervizes munkákból áll, karbantartási munkák, kis és nagy javítás, illetve alkatrész vagy komplett felújításról szól. Nagy szakértelemmel végezzük, szervizünkben rendelkezésre állnak különleges célszerszámok ezek elvégzésére.


Gyorsszervizes munkálatok:

  • Állapotfelmérés
  • Karbantartási munkák elvégzése (üzemi folyadékok ellenőrzése, cseréje, gyártóművek által előírt időszakos vagy kilométer futás utáni munkálatok elvégzése)
  • Kis javítások (fékjavítás, futómű javítás, kisebb karosszéria hibák javítása, meghibásodott alkatrészek cseréje)
  • Nagy javítások (több főalkatrész vagy komplett egység javítása, cseréje)
  • Felújítási munkák (motorfelújítás, váltófelújítás, komplett futómű felújítás)
  • Időszakos vizsgálatok (műszaki vizsgáztatás)


Komplett átvizsgálás:

Műszaki vizsgáztatás alkalmával, kétévente egyszer egy komplett átvizsgálást kap az autó: gumiabroncsok, karosszéria állapota, motor káros anyag kibocsájtása, fékerő mérés, világító testek vizsgálata, stb.

Motorszerelés:

A szerelési munkálatok közül a legbonyolultabb a váltó és motor szerelése, az ott keletkezett hibák elvégzése. Egy motor komplett felújítása, 3-4 hetes átfutású folyamat.

A vezérlés cseréje nagyon fontos, a kilométer futás alapján. Használt autó vásárlásakor fontos a vezérlés cseréje, az esetleges szíjszakadás elkerülése végett, mivel a futott kilométerben nem lehetünk biztosak.

Szíjszakadás és láncszakadás esetén nagyon komoly költségek keletkezhetnek. Akár a vezérlés csereköltségének a többszöröse is. Ilyenkor a hengerfejben elhelyezkedő szelepek megésérülnek, rosszabb esetben a dugattyúk elrepednek. Ezek helyreállítása akár többszázezer forintos költséget is megemészthet.

A vezérműláncok vastagságának csökkentésével elérték, hogy bizonyos kilométerfutás után ezek is megnyúlnak, vagy akár el is szakadnak. A fogyaszói társadalom hatására az alkatrészek élettartama le lett csökkentve, tehát a vezérműláncos járműveknél is szükséges betartani a kilométerfutási normákat. A vezérműlánc nyúlása esetén megváltoznak a szelepvezérlési idők, aminek köszönhetően teljesítményveszteség és túlfogyasztás jelentkezik. Éremes ezeket megelőzni, és nem megvárni, amíg bekövetkezik a nagyobb kár.


Időszakos szervizelés menete:

Az időszakos szervizre folyamatosan van kapacitásunk, leginkább úgy épültünk fel, hogy amire a legjobban van igény, azt képesek legyünk biztosítani az ügyfelek számára. Az oldalunkon szerepel az árajánlatkérés felület, ahol tudnak üzenetet küldeni azzal kapcsolatban, hogy milyen munkát szeretnének elvégeztetni.

Ügyfeleink három típusa

1. típus: Mindig figyel az autójára.
Előírt időszakos ellenőrzésekre hozza a járművet, a hibák megelőzésére, kiküszöbölésére.

2. típus: Valamilyen meghibásodást észlelve jelentkezik szervizünkben a hiba elhárítása végett.

3. típus: Akkor keresi fel szervizünket, amikor a járműve már működésképtelen.




Futómű javítása

Az utószerelő munkálatok egy másik része a futómű javítás. Ezeket a munkákat is a gyorsszervizes munkálatok közé vesszük, mindig van rá kapacitás. Hasonlóan a fékhez, általában valamilyen okozat után jelenik meg az ügyfél, valamilyen furcsaság, kopogó hang, hatás miatt.

Lényegében utána egy futómű állítás következik be, majd folytathatják az útjukat. Azt még meg kell jegyezni, hogy futómű javításnál komolyabb problémák is adódhatnak, ami miatt a jármű már nem tud innét elmenni. Ilyen lehet akár egy féltengely csukló hiba, vagy komplett féltengely hiba. Akár egy olyan kerékcsapágy, ami besül, és az agyat is károsítja. Illetve olyan járműveknél, ami nem tipikus, és az alkatész ellátás és a raktárkészlet kevésbé biztosított Szombathelyen, akkor a rendelés után a másnapot kénytelenek megvárni. Tehát a futómű javításnál egyáltalán nem biztos, hogy a jármű még aznap elkészül.

Futóművek paramétereinek az ellenőrzése évente szükséges, mivel ezek minden különleges behatás nélkül is, el tudnak kalibrálódni. Az utak állapotának köszönhetően a futómű alkatrészek állandó erőhatásoknak vannak kitéve, amely alkatrészek kopása a futómű paramétereinek elkúszását okozza. Ezeknek a következménye lehet, nem egyenletesen kopott gumiabroncsok, külső vagy belső futófelületek lekopása, egyértelműen a gumiabroncsok élettartamának csökkenése. Másodsorban az elkalibrálódott futóműparaméterek okozhatják a jármű kanyarban történő alul- vagy túlkormányzottságát is. Ez már nem csak anyagi, hanem egészségügyi kockázattal is járhat. Mivel a gumiabroncsok cseréje költséges, így a futómű ellenőrzés évente ajánlott.

Cégünknél a futóműállítást egy újonnan vásárolt az egyik legfejlettebb 3D méréstechnológiát alkalmazó, futómű állító berendezéssel végezzük. A futóműállításnak fix költsége van, gépjárműtípustól függően, ami az esetleges kopott alkatrészek cseréjét nem tartalmazza.

Minden javításnál az a legjobb, ha előre egyeztetve van:
Ilyen esetekben mindig biztosított az alkatész. Az alkatrészek spektruma elég széles. Rengeteg autónál megfigyelhető az, hogy például 3 féle fékkel gyártják, 3 fajta fékbetéttel. Ilyen esetben be szoktuk rendelni mind a hármat, mindenből, hogy a járműnek ne kelljen itt maradnia. De az egyeztetés a lényege, a forgalmi másolatát (szkennelve, lefényképezve) küldjék meg, és az alapján általában 95%-os pontossággal stimmelni szokott az alkarész. Persze mindig vannak hibaszázalékok.

Gyorsszervizes munkálatoknak tekintjük, mindig van kapacitás.


Használt autók esetén

Használt autóknál, ha a vevő nem látta a vásárolt jármű előéletét, mindenképpen javasoljuk, hogy legyen lecserélve a vezérlés.

Hiába mondta az ezelőtti kereskedő, hogy lecserélte. Nem lehet megállapítani a szíjon, hogy mennyit futott a vezérlés. Sajnos elég kockázatos dolog naivan hinni benne.

A vezérlés cseréje egy kis vagy középautó esetén 60-80e Ft körött mozog, de 200-300e Ft-os károkat is okozhat. Természetesen egy komolyabb, nagy lökettérfogatú luxusautóknál ez már költségesebb lehet, viszont a lehetséges kárhoz viszonyítva arányaiban így is bőségesen megtérül.


Gumiszerelés

A gumiabroncsok állapota szintén egy fontos műszaki tulajdonsága a járműnek balesetbiztonsági szempontból. A gumiszerelés főként az őszi és a tavaszi szezonban jellemző.

A téli vagy nyári abroncsokra való váltás mindenki számára szükséges, éppen ezért ezekben az időszakokban leterhelt a szervizünk. Ilyenkor érdemes használni az ajánlatkérő felületünket, ahol időpontot tud egyeztetni a kért javításra.

A szerelés munkadíja függ a felszerelendő gumiabroncs és felni méretétől, és fajtájától. Lemezfelniknél nem számolunk fel plusz költséget a súlyozásért, viszont könnyűfém felniknél a ragasztott súlyokat külön meg kell téríteni.

A gumiabroncsok átszerelésénél javasoljuk a szelepek cseréjét egy esetleges későbbi hiba elkerülése végett. Ha a felni állapota megköveteli, a tömítő felületet rozsdátlanítjuk, akár tömítő ragasztót is alkalmazunk a peremterületen előforduló szivárgások elékerülése végett.

Amennyiben defektes gumiabroncsát kívánja javítani, azt is tudjuk vállalni, szervizünk fel van készülve ezekre a műveletekre is. Szerelőgépeink újak és korszerűek. Fix munkadíjakért dolgozunk, amit előre megbeszélünk. A javítás az alkatrész árából és munkadíjból áll.

Idén vásároltunk új gumiszerelő gépeket, amivel személyautóktól a kisteherautókig, a nagy átmérőjű 24" felnikig minden járművet tudunk szerelni.

Amire mindenképpen érdemes ügyelni:

  • A gumiabroncsok ne legyenek öt évnél idősebbek, mivel a guminak az elöregedéséből adódóan megváltozik a karakterisztikája.
  • A téli-nyári átállásokra mindenképpen figyelni kell, mivel a 7-8°C fokos váltásnál a nyári és téli abroncsokat érdemes átcserélni.
  • A téli gumi abroncsokat nem szabad meghagyni 2-3 mm-esre lefutva. Lehet, hogy ezt még a jogszabály engedi, de gyakorlatilag a tapadás már közel sem biztonságos.


Abroncsok cseréje és felszerelése:
Abroncsoknál mindenféle segédeszköznél csak újat használunk, semmiből sem rakunk vissza a régit. Például a szelepeket minden egyes alkalommal cseréljük.

Szűk határidővel dolgozunk, az ügyfél meg tudja várni, amíg elkészül.

Defekt javítást is végzünk, vállalunk peremragasztást. Gyári felnik beszerzésével, felnik fényezésével is foglalkozunk. Lényegében komplett szolgáltatást kínálunk ezen a területen. A Gumiabroncsok tárolását szervizünk nem tudja biztosítani.

Szűk határidővel dolgozunk, az ügyfél meg tudja várni, amíg elkészül.


Vásároljon nálunk

Forgalmazunk gumiabroncsokat, a törzsvásárlóink már mind nálunk vásárolják a gumiabroncsokat. Amit el kell mondani egy gumiabroncs vásárlásnál, hogy nagy különbség nincs a beszerzési árakban, mivel interneten is hasonló árakon lehet ezeket beszerezni.

Annyit viszont tudni kell, hogy ha valami probléma van a gumiabronccsal, és interneten vásárolta, akkor a garanciális teendők sokkalta nehezebbek lesznek, mint egy helyi szervizben, ahová akármikor vissza tud menni, és ezt ott el tudja intézni. Mi ezt így végezzük.

Tanácsot adunk, hogy mi az amit ajánlunk a járműhöz. Ár-érték alapjában azt nézzük, hogy melyik az a minőség, ami már jó minőség, és elfogadható áron van.


Autófényezés

Fényezőműhelyünk elég nagy alapterületű, több mint 200 m2-es. Sokrétű munkát végzünk benne. Teljes fényezéses munkálatok mellett gyorsjavításokat, azaz egyes elemek fényezését is végezzük. Bár ez nem szakszerű eljárás, de igény esetén spotfényezést is alkalmazunk. Lemattult járművek, fényszórók polírozásával is foglalkozunk. Ennek a költsége nagyban függ a fényezés állapotától. A járművek alváz és üvegvédelmének javítását is végezzük. Ezt általában karosszériajavítás után szokták kérni.

Fényezőink több mint 20 éves tapasztalattal végzik a munkájukat. Egészen ritka hibákat és különleges igényeket is meg tudunk oldani. Egyedi fényezést is vállalunk, igény esetén akár zongoralakkozást, más néven többrétegű lakkozást is végzünk. Természetesen a rétegek számától függ ennek a költsége.

Egy fejlesztésnek köszönhetően öt évvel ezelőtt beépítésre került egy duplamotoros fényezőkamra, ami vízbázisú fényezésre fejlesztett rendszer. Méretének köszönhetően a hosszított, magasított járműveket, kisteherautókat, dobozos járműveket is kényelmesen tudjuk javítani benne.

Professzionális anyagokat használunk. Hosszú ideje az RM cég termékpalettájával dolgozunk, ami egy komoly festékanyag, megbízható minőséget biztosít. Az RM-nél mindent megtettek azért, hogy kiküszöböljék azokat a kezdeti problémákat, amik a csökkentett oldószertartalmú anyagok megjelenésénél jelentkeztek, mint például a festék leválás fényezés után. A fényezésre garanciát vállalunk.


Fényezésnél érdemes előzetesen is megjelenni az autóval szervizünknél.

Kizárólag professzionális festékanyagokat használunk.

Jégkárjavítás

Jégkárjavítást nagy precizitással végzünk a cégünknél. Egy nagyon nagy tapasztalattal rendelkező szakember végzi, aki Olaszországból van itt nálunk.

Speciális szerszámokkal dolgozunk, ezért a leges legkisebb lyukakhoz is hozzá tudunk férni. Minden horpadás- és jégkárjavítás teljesen fényezésmentes. Vannak kivételek, amikor a jármű fényezése már nem eredeti, esetleg sérült. Ilyenkor néha a lakkréteg leválik a lemezről. Ennek helyreállítását fényezéssel végezzük el, ami plusz időt nem vesz igénybe. A javítási munkálatokat egy szakszerűen fényezett járműnél nem károsítja a fényezett felületet. Kivéve akkor, ha valami oknál fogva az aládolgozás miatt nincs meg a megfelelő tapadó erő a lakkréteg és a lemez között.

Jégkárjavításhoz nem használunk vákuumos rendszert. Speciális célszerszámokkal alakítjuk vissza ezeket a horpadásokat. Egy fixáló lámpa mellett egy mikronnyi horpadást is képes javítani a jégkárjavító. Erről készült videókat érdemes megnézni. Olyan helyeken, ahol nem férnünk a horpadáshoz belülről, ott ragasztós, húzós módszert kell alkalmazni. Ennek egy hátránya van, ha az elem újrafényezett, megvan az esélye annak, hogy leválik a lakkréteg. Ilyen javításokat általában tetőkereteken, illetve ritkábban ajtókon végzünk.

Egy átlagos jégkárjavítás 3 munkanapot vesz igénybe. Ettől eltérhet, amikor extrém módon nagy sérülés van a járművön, illetve még függ a lemezek minőségétől is, mivel már sok járműben használnak már alumínium öntvényeket. Az alumíniumnak elég nagy a szilárdsága, viszonylag könnyen törik. Ezért az alumínium alkatrészeknél a jégkárjavítás hosszabb az időt vesz igénybe.

Különböző alkatrészek is sérülhetnek a járművön. Üveg, műanyag alkatrészek törhetnek el. Ezeknek a cseréjét szintén elvégezzük.


CASCO javítás

Nagy általánosságban a CASCO biztosítással rendelkező ügyfeleink azok, akik jégkárjavítást végeztetik. Ebben az esetben nincs más dolguk, mint egy megfelelő időpontot egyeztetni velünk. Javítás végeztével maximum az önrész mértékéig kell anyagilag helytállniuk. A teljes ügyintézés folyamatát átvállaljuk, illetve a javítás idejére bérmentesen biztosítunk csereautót.

Saját költséges

Saját költséges javításnál egyedi árajánlat alapján történik a javítás. Az ügyfél bejön, szemrevételezzük a jégkárt, és elkészítjük az árajánlatot.

Ebben benne van a szét- és összeszerelés, valamint a javításnak a munkadíja, illetve igény esetén polírozás is. A javítás idejére itt is tudunk bérautót biztosítani, viszont ezt már csak költség ellenében.


Horpadásjavítás fényezés nélkül

A horpadásjavítás fényezés nélkül hasonló, mint a jégkárjavítás, csak itt nem az egész karosszéria sérül. Általában ajtó neki-nyitások, ütésnyomok, kerékpáros ütközések javíthatók így.

Ezeket, ha a fényezés lakkfelülete nem sérül, akkor fényezésmentesen lehet javítani. Általában olcsóbban jön ki, mint ha újra fényeztetné, így a fényezés is teljesen eredeti marad.


Jégkárok esetén javasolt

Legegyszerűbb, ha már a jégkár bekövezetése után felkeresik a szervizünket.

Megbeszélünk egy időpontot, amit az ügyfélhez igazítunk. Arra az időpontra egy kárfelvételt rögzítünk. A kárfelvétel után lemossuk az autót, az ügyfél viheti is. Ez egy félnapos intervallumot fed le.

Utána egy időpontot egyeztetünk az ügyféllel, amikor meg fog történni ezeknek a sérüléseknek a javítása.




Jégkárjavításnál speciális célszerszámokkal dolgozunk.

Autómentés és autószállítás

Autómentést is és autószállítást is vállalunk. A szállítónk szerződésben az Assistance-val. Akármikor hívható a telefonszám, 0-24 órás szolgáltatás: +36 (30) 93 77 534

Mindenféle járművet el tudunk szállítani: kisteherautót, személyautót, motorkerékpárt, stb. Jól felszerelt járműparkkal rendelkezünk, hidroplatós teherautóval akármilyen sérült autót el tudunk szállítani 3,5 tonnáig.

Fontos kiemelni, hogy akár egy ötfős családot is el tudunk szállítani a baleset helyszínéről. Autómentők esetén ez nagyon ritka. Egy hétszemélyes terepjáróval viszont akár 6 személyt is el tudunk hozni, az autóval együtt.

A szervizbe behozott autókat zárt tárolóhelyen tudjuk tárolni. Sérült autót egyébként sem érdemes nyílt utcán tárolni (csak saját telken), mert bezárni sem lehet és üzemi folyadékok is szivároghatnak belőle.

Szervizünkben megvizsgáljuk, hogy pontosan milyen hiba történt, és ez alapján az ügyfél el tudja dönteni, hogy mit szeretne a járművel. Ha az ország másik területéről érkező ügyfél szenved balesetet a megyében, akkor is általában nálunk szokták lerakni a járművet.



Autóbérlések

Ügyfeleknek a komolyabb javítások idejére, egyéni megegyezés szerint tudunk bérautót biztosítani. Ez egy plusz szolgáltatás, ami térítés mentes és egyéni elbírálás mellett van rá lehetőség. Térítés fejében abban az esetben is van lehetőség bérautót igénybe venni, amikor a jármű balesetet szenved.

Ebben főként azok a vidéki ügyfelek érintettek, akiknek munkába járáshoz minden nap szüksége van autóra, és a javítás egy komolyabb, több napig tartó folyamat.



Műszaki vizsgáztatás

Kétévente minden Magyarországon forgalomba lévő személygépjárműnél kötelező elvégezni.

Ennek során ellenőrzésre kerül:

  • Fényszóró beállítás, minden égő épségének vizsgálata, fényszórók vizsgálata.
  • Fékvizsgálat. Fékerő mérés a rögzítő és az üzemi féknél.
  • Karosszéria állapota (rozsda és rohadás mentesség).
  • Holtjátékok (kormánymű, futómű, kuplung), kuplung és kerékcsapágy kopása.
  • Gumiabroncsok állapota, a bordázat mélysége.
  • A szélvédők állapota, az ablaktörlő működése és tisztítása.
  • A jármű káros anyag kibocsájtása.


Alkatrészek cseréje és javítása:

Az előzetes vizsgálatok során elvégzünk a járművön minden javítani valót, és cseréljük a meghibásodott alkatrészeket. A javítás után a jármű már meg fog felelni a műszaki vizsgakövetelményeknek. Ennek a költsége az idősebb autóknál szokott inkább számottevő lenni.

Karosszériát illetően minden rendellenességet kijavítunk, lekezeljük, alvázat festünk. Az oldalán található sérüléseket fényezéssel oldjuk meg. A fékrendszer hibás működése vagy esetleges kopása esetén, ezeket megvizsgálva a szükségesnek vélt alkatrészeket cseréljük. Tárcsafékek és dobfékek javítását cserével végezzük. Dobfékes fékrendszernél a munkahengert is szükséges cserélni.

A jármű káros anyag kibocsájtása:

A káros anyag kibocsájtást az EURO övezet miatt nagyon szigorúan nézik. A 10 év feletti járművek számára a legveszélyesebb, ennek a követelménynek legnehezebb megfelelni az idősebb járműveknek a műszaki vizsgán.

Az OBD csatlakozós rendszerek (2000 után kötelező) rácsatlakoznak a járműre, és méréssel vizsgálják, hogy ezeknek bizonyos fordulatszámon milyen a káros anyag kibocsájtása. Nitrogén oxid, a korom, szénhidrogén szintnek egy megadott értékhatár alatt kell lennie.

Ha ezektől eltér a kibocsájtás mértéke, akkor azonosítani kell ennek a pontos okát (pl. katalizátor, lambda szonda, kopott motor, olaj). Ez egy nagyon sarkalatos pont, akár az alkatrészek sorozatos cseréjét is eredményezheti.

Járművek vizsgáztatása

Rengeteg járművet viszünk műszaki vizsgára, nagyon rugalmasan tudjuk ezeket elvégezni.

A műszaki vizsga előtt előzetesen átvizsgáljuk, és megjavítjuk a járműveket.

Fiatalabb járműveknél

Úgy 6-8 éves korig egy személyautó műszaki vizsgáztatása elég kis költséggel jár, nagyjából egy munkanap alatt lezajlik. Ez abban az esetben igaz, ha a kilométer futása nem túl nagy. Javarészt inkább csak a műszaki vizsgadíj teszi ki, illetve egy kisebb javítási költség.

Idősebb járműveknél

Úgy 10-20 év között már több problémát is találunk: pl. szélvédő, ablaktörlők, fékek, lengéscsillapító, gumiabroncsok. Páros alkatrészeket, csak párosával lehet lecserélni. Ezek jelentősen meg tudják növelni a műszaki költségeit.


Honosítás

Ezzel kapcsolatban is bátran forduljon szervizünkhöz. Azoknak ajánljuk, akik külföldön óhajtanak járművet vásárolni, viszont még egyszer sem végezték el életükben egy másik országból behozott járműnek a forgalomba helyezését.

A folyamatba beletartozik:

  • A vámhivatalnál történő bejegyeztetése.
  • A regisztrációs adó befizetése.
  • A NKH-nál egyedi vizsga és honosítás.
  • Okmányirodában törzskönyvezésre kerül a jármű.
  • Forgalmi engedélyt és rendszámot fog kapni a jármű.
  • Ezután már használhatja is a tulajdonos.

Forgalomba helyezés

Ettől eltér a forgalomba helyezés. A különbség a honosítással szemben, hogy itt ilyenkor egy egyedi műszaki vizsgán kell átmennie a járműnek, ilyenkor a jármű nem rendelkezik érvényes külföldi műszaki vizsgával. Ekkor Magyarországon egy egyedi műszaki vizsgán kell részt vennie a járműnek, ami hasonló a magyarországi műszaki vizsgához, a különbség csak annyi, hogy ez egy eredetvizsgálattal összekötött műszaki vizsga. Itt a jármű eredetét, azonosságát vizsgálják.


Járműfelújítás

Járműfelújítás két részre osztható: felújítás és restauráció.

A felújítást olyan esetben szoktunk végezni, amikor az ügyfél nem szeretné a járművét leadni bontásra, hanem meg szeretné javíttatni, hogy még használja.


A restaurálás már olyan mértékű járműfelújítás, ahol minden olyan alkatrész cserére fog kerülni, ami esztétikailag nem megfelelő. Ezt kis kapacitással tudjuk vállalni. Nagyon idő és szakember igényes művelet. Jelenleg is folyamatban vannak ilyen munkálatok.

Mivel ezek a járművek már idősebbek, az eredeti alkatrészeket nem egyszerű, illetve elég költséges beszerezni. Általában csak a nagyon nagy értékű járműveknél végzik el, mivel egy kisebb értékű idősebb old timer autót nincs értelme restaurálni, mivel hasonló a költség vonzata, mint egy nagyobb értékűnél. Viszont a végén közel sem fog annyit érni. Egy komolyabb restaurálás úgy 10 millió forintos nagyságrendet emészt fel.

Járműfelújítás folyamata

Általában a korrodált karosszéria javításával kezdjük a folyamatot, ami nagyobb időt vesz igénybe a karosszéria elrohadt részeinek pótlása miatt. A lemezrészek helyreállítása után alapozást, üreg-alvázvédelmet hajtunk végre. Majd a végén a fényezőműhelyben elvégzik a javított alkatrészek újrafényezését.

Egyidőben a karosszéria felújításával a motorfelújítást is végrehajtjuk, egyedi kérések alapján a belső kárpitozás felújítását is el tudjuk végezni. Legvégén összeszerelésre kerülnek a felújított alkatrészek, a motor, a váltó, a futómű.


Copyright © 2021 Autó Andor Kft. Minden jog fenntartva.


Pályázataink   |   Adatkezelési tájékoztató