Biztosítási ügyintézés

Káresemények biztosítási ügyintézése során azokat hívjuk káreseményeknek, ahol vagy kötelező gépjármű felelősség biztosítás, vagy CASCO biztosítás, vagy lakás felelősségi biztosítás alapján lesz rendezve a kár.

Amikor az ügyfél nem a saját pénztárcájából fogja állni a javítást:

  • Sajátkáros eseményből adódóan a CASCO alapján.
  • Ismeretlen elkövető esetén a CASCO alapján.
  • A károkozónak a kötelező gépjármű felelősségi biztosítás kárára.
  • A károkozónak a lakás felelősségi biztosítás kárára.

Ezek egy nagyon komplikált és összetett feladatok, ezért konkrétan senkinek sem ajánljuk, hogy magától nekiálljon ennek az intézésének, mert biztosan több helyen meg fog akadni és sok problémája lesz vele a jövőben.

Már a helyszínen hívjon minket tanácsért:

Ügyfeleinknek azt szoktuk javasolni, hogy már a helyszínen hívjanak fel bennünket telefonon. Javasoljuk, hogy ezeknél az eseményeknél rendőri helyszínelést kérjenek. Sajnos rengeteg példa van arra, hogy a helyszínről távozó károkozó meggondolja magát, nem ismeri el a károkozást, vagy éppenséggel az ellenkezőjét fogja állítani, mint a helyszínen.

Mindenféleképpen készítsen fotókat és videó felvételt, ahol látszódik a helyszín és a körülmények. Sokat segít, ha van tanú is van a helyszínen.

Nagyon fontos, hogy a jogalap és a fedezet rendben legyen:

A fedezet arról szól, hogy aki okozta a kárt, rendelkezzen érvényes felelősség biztosítással. Ha ez nem rendezett, akkor is felelnie kell az okozott kárért, amit később a MABISZ fog rendezni. Ez egy hosszú folyamat, ezért nagyon fontos, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a fedezet rendben van-e. A jogalap pedig arról szól, hogy az okozó elismeri azt, amit okozott. A kék-sárga papír kitöltésével csak egy közös adatcsere történik meg, és ennek a kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését. Nagyon fontos a kárbejelentő, két oldalas adatlap helyes kitöltése, amit a biztosító felé kell leadni.

Javasoljuk az ügyfeleinknek, hogy mindenképpen keressék fel szervizünket, mivel komplett szolgáltatást nyújtjuk a biztosítási javítások teljes ügymenetének intézésében. Ügyfeleinknek nincs más dolga, mint behozni és lerakni az autóját, kitölteni a meghatalmazást, hogy mi intézkedhessünk a nevében.

Innentől minden dokumentumot, minden szemlét és ügymenetet a cégünk intézi. Dokumentumok kitöltése után az alap és pótszemlét intézzük, majd az alkatrészek megrendelésével egyidejűleg megkezdjük a javítást. Cégünknél nem kell megelőlegezni a javítást, lényegében végigvisszünk a teljes biztosítási ügyintézési folyamaton.

Ez egy komplett, és nagyon kedvelt szolgáltatás:

Ügyfeleinknek a kulcsátvétel után nincs más dolga, hogy CASCO esetén az önrészt rendezni, vagy ha nem CASCO-s a káresemény, akkor beülni az elkészült autóba. A szervizünk megelőlegezi ezeknek a javításoknak a költségét, ha a jogalap és a fedezet rendezett és a törzskönyv rendelkezésre áll a járműhöz.


Káresemények biztosítási ügyintézése során segítünk.


Hívjon a helyszínről

Ügyfeleinknek azt szoktuk javasolni, hogy már a helyszínen hívjanak fel bennünket telefonon.

Az adott helyzetre vonatkozó tanácsokat és javaslatokat tudunk adni, amelyek lényegesen megkönnyítik a későbbi ügymenetet.

Tanácsot adunk

Komplett szolgáltatás

Javasoljuk az ügyfeleinknek, hogy a káresemény után mindenképpen forduljanak szervizünkhöz.

A javítások mellett magában az ügymenet intézésében is komplett szolgáltatást tudunk nyújtani. Lényegében végigviszük a teljes biztosítási ügyintézési folyamatot, és megelőlegezzük a javítási költséget.

Mivel ezek nagyon komplikált és összetett feladatok, senkinek sem ajánljuk, hogy magától nekiálljon az intézésének. Biztosak vagyunk benne, hogy több helyen meg fog akadni és sok problémája lesz vele.


Biztosítás kötés

Biztosítás kötéssel is foglalkozunk, felelősség biztosítással, és CASCO biztosítással.

CASCO biztosítást szoktuk javasolni azoknak az ügyfeleinknek, akiknek a gépjárművük értéke egy bizonyos szint felett van. Egy jármű szélvédőjének cseréje lefedi az éves CASCO biztosítás díját. Sajnos nem nehéz összeszedni egy kavicsot egy év alatt.

Kötelező felelősség biztosítás pedig kötelező mindenki számára. Itt meg kell említeni, hogy vannak olyan ügyfelek, akiknek a biztosítása díj nemfizetés miatt szűnt meg. Ott a biztosítás újrakötését is vállaljuk, illetve különböző segítséget nyújtunk arra a megoldásra is, ha az autó már több éve nincs forgalomban és nem fizették rá a biztosítási díjat.

Minden biztosítással kapcsolatos területen segítséget tudunk nyújtani az ügyfeleink részére.


CASCO biztosítás

Mindenképpen ajánlott:

  • 6 év alatti járműnél
  • 2 millió Ft érték felett

Ajánlott:

  • 6 év felett, ha nagy értékű
  • 1 millió Ft érték felett


Szélvédőkárok

Leggyakoribb biztosítási káreset a szélvédőkár. Ezt leginkább a CASCO biztosítás terhére szokták elvégezni ügyfeleink, ha nincs CASCO biztosítás, akkor pedig saját költségből.

Ez egy gyors lefolyású folyamat, a gyorsszervizes javítások közé tartozik:

  • 1. Telefonos egyeztetés során megbeszéljük a részleteket.
  • 2. Megrendeljük az új szélvédőt, az előre megbeszélt időpontra.
  • 3. Délelőtt az ügyfél lerakja a járművet a telephelyünkön.
  • 4. Elvégezzük a szélvédő cseréjét, letelik a száradási idő.
  • 5. Délutáni órákban az ügyfél már viheti is a járművet.


Ha nem gyári szélvédőt kér a tulajdonos, akkor nem kell önrészt fizetnie. Ha gyári szélvédőt kér a tulajdonos, akkor egy 10%-os önrész vonatkozik a szélvédőcserére Casco biztosítás alapján rendezett káreseménynél.


Egy napon belül elvégezzük a szélvédő cseréjét.

Egyeztessen velünk

Kérjen tőlünk ajánlatot

Baleseti károk

Biztosítási ügyintézéseknél fontos megemlíteni a balesetes károkat. A balesetes károknál fontos megjegyezni, hogy sokszor jogi útra terelődik. Illetve a biztosítókkal szemben vannak problémák.

Cégünknél van egy műszaki szakértői gárda, akik ilyen eseteknél is tudnak segítséget nyújtani. Akár még az ügyek bírósági véghezvitelét is, ha arra kerülne sor.

Baleseti károkon kívül a jégkárok is a biztosítási károk közé tartoznak. Ilyen esetben az ügyfélnek el kell hoznia a járművet a szervizünkbe, ahol szemrevételezzük a kárt. A szemléről készült jegyzőkönyv alapján elkészítjük az árajánlatot. Majd miután megkaptuk az engedélyt a biztosítótól, neki is állunk az autó javításának.

A kár típusától függetlenül az önrészt kell csak kifizetni. Ha pedig nincs önrész, akkor az ügyfélnek nincs más dolga, csak a kész autót elvinni.

Sarkalatos pont, hogy a jármű a jogszabály szerint biztosítva legyen. A kár okozójának volt érvényes biztosítása, illetve saját kárnál az ügyfélnek CASCO biztosítása.

A jogalap akkor van renden, ha elismeri az okozó, amit okozott, és a biztosító úgy értékeli, hogy a káresemény a megtörténtek és a leírtak alapján téríthető. Néha a valós sérülést is firtatja a biztosító, ilyenkor akár még biztosítási nyomozót is küldenek ki, aki visszaellenőrzi a leírtak alapján a káresemény valódiságát.

Cégünk mind a biztosítók, mind az ügyfelek felé készít műszaki szakvéleményeket. Ha valós sérülés történt, de a biztosító vitatja a jogalapot, cégünk végig tudja vinni az ügyet mindaddig, amíg a biztosító kifizeti a kárösszeget. Addig viszont, amíg az ügymenet le nem zárul, nem lehet hozzákezdeni a javításnak. Az ilyen ügymenetek akár egy-két éves lefolyásúak is lehetnek. Ezekben az ügyekben is tudunk segíteni.

Ha a jogalap és a fedezet rendelkezésre áll, de a jármű kárkori értékének a 60%-a nem éri el a javítási összeg mértékét, a biztosító úgynevezett gazdasági totálkározást alkalmaz. Ilyenkor cégünk az ügyféllel átbeszéli a javítási folyamatot, és ha van rá mód, a gazdaságos javítás határán belül megoldja a problémát. Mivel a jármű a káridőponti értékének maximum 60%-ig javítható.

Műszaki szakértői gárda

Cégünknél van egy műszaki szakértői gárda, akik komolyabb baleseti károk, biztosítókkal szembeni problémák megoldásában is tudnak segítséget nyújtani. Akár még az ügyek bírósági véghezvitelét is, ha arra kerülne sor.

Gazdasági totálkár esetén

Magyarországon rengeteg a gazdaságilag totálkáros jármű, abból a szempontból, hogy nem lehet megjavítani abból az összegből, ami a jármű kárkori értékének a 60%-a.

Ilyenkor is van olyan megoldás, hogy a járművet megpróbáljuk sérülésmentes bontott alkatrészek felhasználásával megjavítani.

Bontott alkarész esetén az ügyfeleknek kevesebb avulási díjat kell fizetnie, így esetleg be tudjuk szorítani a járművet a javítható kategóriába.


Copyright © 2024 Autó Andor Kft. Minden jog fenntartva.


Pályázataink   |   Adatkezelési tájékoztató