Az autószerelés főként a gyorsszervizes munkákból áll, karbantartási munkák, kis és nagy javítás, illetve alkatrész vagy komplett felújításról szól. Nagy szakértelemmel végezzük, szervizünkben rendelkezésre állnak különleges célszerszámok ezek elvégzésére.
Gyorsszervizes munkálatok:
Komplett átvizsgálás:
Műszaki vizsgáztatás alkalmával, kétévente egyszer egy komplett átvizsgálást kap az autó:
gumiabroncsok, karosszéria állapota, motor káros anyag kibocsájtása, fékerő mérés, világító testek
vizsgálata, stb.
Motorszerelés:
A szerelési munkálatok közül a legbonyolultabb a váltó és motor szerelése, az ott keletkezett hibák
elvégzése.
Egy motor komplett felújítása, 3-4 hetes átfutású folyamat.
A vezérlés cseréje nagyon fontos, a kilométer futás alapján. Használt autó vásárlásakor
fontos a vezérlés cseréje, az esetleges szíjszakadás elkerülése végett, mivel a futott kilométerben
nem lehetünk biztosak.
Szíjszakadás és láncszakadás esetén nagyon komoly költségek keletkezhetnek.
Akár a vezérlés csereköltségének a többszöröse is. Ilyenkor a hengerfejben elhelyezkedő szelepek
megésérülnek, rosszabb esetben a dugattyúk elrepednek. Ezek helyreállítása akár többszázezer
forintos költséget is megemészthet.
A vezérműláncok vastagságának csökkentésével elérték, hogy bizonyos kilométerfutás után ezek is
megnyúlnak, vagy akár el is szakadnak.
A fogyaszói társadalom hatására az alkatrészek élettartama le lett csökkentve, tehát a vezérműláncos
járműveknél is szükséges betartani a kilométerfutási normákat.
A vezérműlánc nyúlása esetén megváltoznak a szelepvezérlési idők, aminek köszönhetően
teljesítményveszteség és túlfogyasztás jelentkezik.
Éremes ezeket megelőzni, és nem megvárni, amíg bekövetkezik a nagyobb kár.
Időszakos szervizelés menete:
Az időszakos szervizre folyamatosan van kapacitásunk, leginkább úgy épültünk fel, hogy amire a
legjobban van igény, azt képesek legyünk biztosítani az ügyfelek számára. Az oldalunkon
szerepel az árajánlatkérés felület, ahol tudnak üzenetet küldeni azzal kapcsolatban, hogy milyen
munkát szeretnének elvégeztetni.
1. típus: Mindig figyel az autójára.
Előírt időszakos ellenőrzésekre hozza a
járművet, a hibák megelőzésére, kiküszöbölésére.
2. típus: Valamilyen meghibásodást észlelve jelentkezik szervizünkben a hiba elhárítása végett.
3. típus: Akkor keresi fel szervizünket, amikor a járműve már működésképtelen.
Az utószerelő munkálatok egy másik része a futómű javítás. Ezeket a munkákat is a gyorsszervizes
munkálatok közé vesszük, mindig van rá kapacitás. Hasonlóan a fékhez, általában valamilyen okozat
után jelenik meg az ügyfél, valamilyen furcsaság, kopogó hang, hatás miatt.
Lényegében utána egy futómű állítás következik be, majd folytathatják az útjukat. Azt még meg kell
jegyezni, hogy futómű javításnál komolyabb problémák is adódhatnak, ami miatt a jármű már nem tud
innét elmenni. Ilyen lehet akár egy féltengely csukló hiba, vagy komplett féltengely hiba. Akár egy
olyan kerékcsapágy, ami besül, és az agyat is károsítja. Illetve olyan járműveknél, ami nem tipikus,
és az alkatész ellátás és a raktárkészlet kevésbé biztosított Szombathelyen, akkor a rendelés után a
másnapot kénytelenek megvárni. Tehát a futómű javításnál egyáltalán nem biztos, hogy a jármű még
aznap elkészül.
Futóművek paramétereinek az ellenőrzése évente szükséges, mivel ezek minden különleges
behatás nélkül is, el tudnak kalibrálódni. Az utak állapotának köszönhetően a futómű alkatrészek
állandó erőhatásoknak vannak kitéve, amely alkatrészek kopása a futómű paramétereinek elkúszását
okozza. Ezeknek a következménye lehet, nem egyenletesen kopott gumiabroncsok, külső vagy belső
futófelületek lekopása, egyértelműen a gumiabroncsok élettartamának csökkenése.
Másodsorban az elkalibrálódott futóműparaméterek okozhatják a jármű kanyarban történő alul- vagy
túlkormányzottságát is. Ez már nem csak anyagi, hanem egészségügyi kockázattal is járhat.
Mivel a gumiabroncsok cseréje költséges, így a futómű ellenőrzés évente ajánlott.
Cégünknél a futóműállítást egy újonnan vásárolt az egyik legfejlettebb 3D méréstechnológiát
alkalmazó, futómű állító berendezéssel végezzük. A futóműállításnak fix költsége van,
gépjárműtípustól függően, ami az esetleges kopott alkatrészek cseréjét nem tartalmazza.
Minden javításnál az a legjobb, ha előre egyeztetve van:
Ilyen esetekben mindig biztosított az alkatész. Az alkatrészek spektruma elég széles. Rengeteg
autónál megfigyelhető az, hogy például 3 féle fékkel gyártják, 3 fajta fékbetéttel. Ilyen esetben be
szoktuk rendelni mind a hármat, mindenből, hogy a járműnek ne kelljen itt maradnia. De az egyeztetés
a lényege, a forgalmi másolatát (szkennelve, lefényképezve) küldjék meg, és az alapján általában
95%-os pontossággal stimmelni szokott az alkarész. Persze mindig vannak hibaszázalékok.
Használt autóknál, ha a vevő nem látta a vásárolt
jármű előéletét, mindenképpen javasoljuk, hogy legyen lecserélve a vezérlés.
Hiába mondta az ezelőtti kereskedő, hogy lecserélte. Nem lehet megállapítani a szíjon, hogy
mennyit futott a vezérlés. Sajnos elég kockázatos dolog naivan hinni benne.
A vezérlés cseréje egy kis vagy középautó esetén 60-80e Ft körött mozog, de 200-300e Ft-os
károkat is okozhat. Természetesen egy komolyabb, nagy lökettérfogatú luxusautóknál ez már
költségesebb lehet, viszont a lehetséges kárhoz viszonyítva arányaiban így is bőségesen
megtérül.
A gumiabroncsok állapota szintén egy fontos műszaki tulajdonsága a járműnek balesetbiztonsági
szempontból. A gumiszerelés főként az őszi és a tavaszi szezonban jellemző.
A téli vagy nyári abroncsokra való váltás mindenki számára szükséges, éppen ezért ezekben az
időszakokban leterhelt a szervizünk. Ilyenkor érdemes használni az ajánlatkérő felületünket, ahol
időpontot tud egyeztetni a kért javításra.
A szerelés munkadíja függ a felszerelendő gumiabroncs és felni méretétől, és fajtájától.
Lemezfelniknél nem számolunk fel plusz költséget a súlyozásért, viszont könnyűfém felniknél a
ragasztott súlyokat külön meg kell téríteni.
A gumiabroncsok átszerelésénél javasoljuk a szelepek cseréjét egy esetleges későbbi hiba elkerülése
végett. Ha a felni állapota megköveteli, a tömítő felületet rozsdátlanítjuk, akár tömítő ragasztót
is alkalmazunk a peremterületen előforduló szivárgások elékerülése végett.
Amennyiben defektes gumiabroncsát kívánja javítani, azt is tudjuk vállalni, szervizünk fel van
készülve ezekre a műveletekre is.
Szerelőgépeink újak és korszerűek.
Fix munkadíjakért dolgozunk, amit előre megbeszélünk.
A javítás az alkatrész árából és munkadíjból áll.
Idén vásároltunk új gumiszerelő gépeket, amivel személyautóktól a kisteherautókig, a nagy
átmérőjű 24" felnikig minden járművet tudunk szerelni.
Amire mindenképpen érdemes ügyelni:
Abroncsok cseréje és felszerelése:
Abroncsoknál mindenféle segédeszköznél csak újat használunk, semmiből sem rakunk vissza a régit.
Például a szelepeket minden egyes alkalommal cseréljük.
Szűk határidővel dolgozunk, az ügyfél meg tudja várni, amíg elkészül.
Defekt javítást is végzünk, vállalunk peremragasztást. Gyári felnik beszerzésével, felnik
fényezésével is foglalkozunk. Lényegében komplett szolgáltatást kínálunk ezen a területen. A
Gumiabroncsok tárolását szervizünk nem tudja biztosítani.
Forgalmazunk gumiabroncsokat, a törzsvásárlóink már mind nálunk vásárolják a gumiabroncsokat.
Amit el kell mondani egy gumiabroncs vásárlásnál, hogy nagy különbség nincs a beszerzési
árakban, mivel interneten is hasonló árakon lehet ezeket beszerezni.
Annyit viszont tudni kell, hogy ha valami probléma van a gumiabronccsal, és interneten
vásárolta, akkor a garanciális teendők sokkalta nehezebbek lesznek, mint egy helyi szervizben,
ahová akármikor vissza tud menni, és ezt ott el tudja intézni. Mi ezt így végezzük.
Tanácsot adunk, hogy mi az amit ajánlunk a járműhöz. Ár-érték alapjában azt nézzük, hogy melyik
az a minőség, ami már jó minőség, és elfogadható áron van.
Fényezőműhelyünk elég nagy alapterületű, több mint 200 m2-es. Sokrétű munkát végzünk benne.
Teljes fényezéses munkálatok mellett gyorsjavításokat, azaz egyes elemek fényezését is végezzük. Bár
ez nem szakszerű eljárás, de igény esetén spotfényezést is alkalmazunk. Lemattult járművek,
fényszórók polírozásával is foglalkozunk. Ennek a költsége nagyban függ a fényezés állapotától. A
járművek alváz és üvegvédelmének javítását is végezzük. Ezt általában karosszériajavítás után
szokták kérni.
Fényezőink több mint 20 éves tapasztalattal végzik a munkájukat. Egészen ritka hibákat és
különleges igényeket is meg tudunk oldani. Egyedi fényezést is vállalunk, igény esetén akár
zongoralakkozást, más néven többrétegű lakkozást is végzünk. Természetesen a rétegek számától függ
ennek a költsége.
Egy fejlesztésnek köszönhetően öt évvel ezelőtt beépítésre került egy duplamotoros
fényezőkamra, ami vízbázisú fényezésre fejlesztett rendszer. Méretének köszönhetően a
hosszított, magasított járműveket, kisteherautókat, dobozos járműveket is kényelmesen tudjuk
javítani benne.
Professzionális anyagokat használunk. Hosszú ideje az RM cég termékpalettájával dolgozunk,
ami egy komoly festékanyag, megbízható minőséget biztosít. Az RM-nél mindent megtettek azért, hogy
kiküszöböljék azokat a kezdeti problémákat, amik a csökkentett oldószertartalmú anyagok
megjelenésénél jelentkeztek, mint például a festék leválás fényezés után. A fényezésre garanciát
vállalunk.
Jégkárjavítást nagy precizitással végzünk a cégünknél. Egy nagyon nagy tapasztalattal rendelkező
szakember végzi, aki Olaszországból van itt nálunk.
Speciális szerszámokkal dolgozunk, ezért a leges legkisebb lyukakhoz is hozzá tudunk férni.
Minden horpadás- és jégkárjavítás teljesen fényezésmentes. Vannak kivételek, amikor a jármű
fényezése már nem eredeti, esetleg sérült. Ilyenkor néha a lakkréteg leválik a lemezről. Ennek
helyreállítását fényezéssel végezzük el, ami plusz időt nem vesz igénybe. A javítási munkálatokat
egy szakszerűen fényezett járműnél nem károsítja a fényezett felületet. Kivéve akkor, ha valami
oknál fogva az aládolgozás miatt nincs meg a megfelelő tapadó erő a lakkréteg és a lemez között.
Jégkárjavításhoz nem használunk vákuumos rendszert. Speciális célszerszámokkal alakítjuk vissza
ezeket a horpadásokat. Egy fixáló lámpa mellett egy mikronnyi horpadást is képes javítani a
jégkárjavító. Erről készült videókat érdemes megnézni. Olyan helyeken, ahol nem férnünk a
horpadáshoz belülről, ott ragasztós, húzós módszert kell alkalmazni. Ennek egy hátránya van, ha az
elem újrafényezett, megvan az esélye annak, hogy leválik a lakkréteg. Ilyen javításokat általában
tetőkereteken, illetve ritkábban ajtókon végzünk.
Egy átlagos jégkárjavítás 3 munkanapot vesz igénybe. Ettől eltérhet, amikor extrém módon nagy
sérülés van a járművön, illetve még függ a lemezek minőségétől is, mivel már sok járműben használnak
már alumínium öntvényeket. Az alumíniumnak elég nagy a szilárdsága, viszonylag könnyen törik. Ezért
az alumínium alkatrészeknél a jégkárjavítás hosszabb az időt vesz igénybe.
Különböző alkatrészek is sérülhetnek a járművön. Üveg, műanyag alkatrészek törhetnek el. Ezeknek a
cseréjét szintén elvégezzük.
Nagy általánosságban a CASCO biztosítással rendelkező ügyfeleink azok, akik jégkárjavítást végeztetik. Ebben az esetben nincs más dolguk, mint egy megfelelő időpontot egyeztetni velünk. Javítás végeztével maximum az önrész mértékéig kell anyagilag helytállniuk. A teljes ügyintézés folyamatát átvállaljuk, illetve a javítás idejére bérmentesen biztosítunk csereautót.
Saját költséges javításnál egyedi árajánlat alapján
történik a javítás. Az ügyfél bejön, szemrevételezzük a jégkárt, és elkészítjük az
árajánlatot.
Ebben benne van a szét- és összeszerelés, valamint a javításnak a munkadíja, illetve
igény esetén polírozás is. A javítás idejére itt is tudunk bérautót biztosítani,
viszont ezt már csak költség ellenében.
A horpadásjavítás fényezés nélkül hasonló, mint a jégkárjavítás, csak itt nem az egész karosszéria
sérül.
Általában ajtó neki-nyitások, ütésnyomok, kerékpáros ütközések javíthatók így.
Ezeket, ha a fényezés lakkfelülete nem sérül, akkor fényezésmentesen lehet javítani.
Általában olcsóbban jön ki, mint ha újra fényeztetné, így a fényezés is teljesen eredeti marad.
Legegyszerűbb, ha már a jégkár bekövezetése után felkeresik a szervizünket.
Megbeszélünk egy időpontot, amit az ügyfélhez igazítunk. Arra az időpontra egy kárfelvételt
rögzítünk. A kárfelvétel után lemossuk az autót, az ügyfél viheti is. Ez egy félnapos
intervallumot fed le.
Utána egy időpontot egyeztetünk az ügyféllel, amikor meg fog történni ezeknek a sérüléseknek a
javítása.
Autómentést is és autószállítást is vállalunk. A szállítónk szerződésben az Assistance-val.
Akármikor hívható a telefonszám, 0-24 órás szolgáltatás: +36 (30)
93 77 534
Mindenféle járművet el tudunk szállítani: kisteherautót, személyautót, motorkerékpárt, stb.
Jól felszerelt járműparkkal rendelkezünk, hidroplatós teherautóval akármilyen sérült autót el tudunk
szállítani 3,5 tonnáig.
Fontos kiemelni, hogy akár egy ötfős családot is el tudunk szállítani a baleset helyszínéről.
Autómentők esetén ez nagyon ritka. Egy hétszemélyes terepjáróval viszont akár 6 személyt is el
tudunk hozni, az autóval együtt.
A szervizbe behozott autókat zárt tárolóhelyen tudjuk tárolni. Sérült autót egyébként sem
érdemes nyílt utcán tárolni (csak saját telken), mert bezárni sem lehet és üzemi folyadékok is
szivároghatnak belőle.
Szervizünkben megvizsgáljuk, hogy pontosan milyen hiba történt, és ez alapján az ügyfél el
tudja dönteni, hogy mit szeretne a járművel.
Ha az ország másik területéről érkező ügyfél szenved balesetet a megyében, akkor is általában nálunk
szokták lerakni a járművet.
Ügyfeleknek a komolyabb javítások idejére, egyéni megegyezés szerint tudunk bérautót
biztosítani.
Ez egy plusz szolgáltatás, ami térítés mentes és egyéni elbírálás mellett van rá lehetőség. Térítés
fejében abban az esetben is van lehetőség bérautót igénybe venni, amikor a jármű balesetet szenved.
Ebben főként azok a vidéki ügyfelek érintettek, akiknek munkába járáshoz minden nap szüksége van
autóra, és a javítás egy komolyabb, több napig tartó folyamat.
Kétévente minden Magyarországon forgalomba lévő személygépjárműnél kötelező elvégezni.
Ennek során ellenőrzésre kerül:
Alkatrészek cseréje és javítása:
Az előzetes vizsgálatok során elvégzünk a járművön minden javítani valót, és cseréljük a
meghibásodott alkatrészeket. A javítás után a jármű már meg fog felelni a műszaki
vizsgakövetelményeknek. Ennek a költsége az idősebb autóknál szokott inkább számottevő lenni.
Karosszériát illetően minden rendellenességet kijavítunk, lekezeljük, alvázat festünk. Az oldalán
található sérüléseket fényezéssel oldjuk meg. A fékrendszer hibás működése vagy esetleges kopása
esetén, ezeket megvizsgálva a szükségesnek vélt alkatrészeket cseréljük. Tárcsafékek és dobfékek
javítását cserével végezzük. Dobfékes fékrendszernél a munkahengert is szükséges cserélni.
A jármű káros anyag kibocsájtása:
A káros anyag kibocsájtást az EURO övezet miatt nagyon szigorúan nézik. A 10 év feletti járművek
számára a legveszélyesebb, ennek a követelménynek legnehezebb megfelelni az idősebb járműveknek a
műszaki vizsgán.
Az OBD csatlakozós rendszerek (2000 után kötelező) rácsatlakoznak a járműre, és méréssel vizsgálják,
hogy ezeknek bizonyos fordulatszámon milyen a káros anyag kibocsájtása. Nitrogén oxid, a korom,
szénhidrogén szintnek egy megadott értékhatár alatt kell lennie.
Ha ezektől eltér a kibocsájtás mértéke, akkor azonosítani kell ennek a pontos okát (pl. katalizátor,
lambda szonda, kopott motor, olaj). Ez egy nagyon sarkalatos pont, akár az alkatrészek sorozatos
cseréjét is eredményezheti.
Rengeteg járművet viszünk műszaki vizsgára, nagyon rugalmasan tudjuk ezeket elvégezni.
A műszaki vizsga előtt előzetesen átvizsgáljuk, és megjavítjuk a járműveket.
Úgy 6-8 éves korig egy személyautó műszaki vizsgáztatása elég kis költséggel jár, nagyjából egy munkanap alatt lezajlik. Ez abban az esetben igaz, ha a kilométer futása nem túl nagy. Javarészt inkább csak a műszaki vizsgadíj teszi ki, illetve egy kisebb javítási költség.
Úgy 10-20 év között már több problémát is találunk: pl. szélvédő, ablaktörlők, fékek, lengéscsillapító, gumiabroncsok. Páros alkatrészeket, csak párosával lehet lecserélni. Ezek jelentősen meg tudják növelni a műszaki költségeit.
Ezzel kapcsolatban is bátran forduljon szervizünkhöz. Azoknak ajánljuk, akik külföldön óhajtanak
járművet vásárolni, viszont még egyszer sem végezték el életükben egy másik országból behozott
járműnek a forgalomba helyezését.
A folyamatba beletartozik:
Ettől eltér a forgalomba helyezés. A különbség a honosítással szemben, hogy itt ilyenkor egy egyedi műszaki vizsgán kell átmennie a járműnek, ilyenkor a jármű nem rendelkezik érvényes külföldi műszaki vizsgával. Ekkor Magyarországon egy egyedi műszaki vizsgán kell részt vennie a járműnek, ami hasonló a magyarországi műszaki vizsgához, a különbség csak annyi, hogy ez egy eredetvizsgálattal összekötött műszaki vizsga. Itt a jármű eredetét, azonosságát vizsgálják.
Járműfelújítás két részre osztható: felújítás és restauráció.
A felújítást olyan esetben szoktunk végezni, amikor az ügyfél nem
szeretné a járművét leadni bontásra, hanem meg szeretné javíttatni, hogy még használja.
A restaurálás már olyan mértékű járműfelújítás, ahol minden olyan
alkatrész cserére fog kerülni, ami esztétikailag nem megfelelő. Ezt kis kapacitással tudjuk
vállalni. Nagyon idő és szakember igényes művelet. Jelenleg is folyamatban vannak ilyen
munkálatok.
Mivel ezek a járművek már idősebbek, az eredeti alkatrészeket nem egyszerű, illetve elég költséges
beszerezni. Általában csak a nagyon nagy értékű járműveknél végzik el, mivel egy kisebb
értékű idősebb old timer autót nincs értelme restaurálni, mivel hasonló a költség vonzata, mint egy
nagyobb értékűnél. Viszont a végén közel sem fog annyit érni.
Egy komolyabb restaurálás úgy 10 millió forintos nagyságrendet emészt fel.
Általában a korrodált karosszéria javításával kezdjük a folyamatot, ami nagyobb időt vesz
igénybe a karosszéria elrohadt részeinek pótlása miatt. A lemezrészek helyreállítása után
alapozást, üreg-alvázvédelmet hajtunk végre. Majd a végén a fényezőműhelyben elvégzik a javított
alkatrészek újrafényezését.
Egyidőben a karosszéria felújításával a motorfelújítást is végrehajtjuk, egyedi kérések alapján
a belső kárpitozás felújítását is el tudjuk végezni. Legvégén összeszerelésre kerülnek a
felújított alkatrészek, a motor, a váltó, a futómű.